fredag 4 april 2014

Skärtorsdagen -spelfilm och tecknade filmklipp. Predikoförberedelse och hjälp inför påskspelet.

Idag är det den 4/4 och jag insåg nu på eftermiddagen att det inte är speciellt många gudstjänster kvar innan jag går på semester och sedan föräldraledighet... Det känns väldigt konstigt i prästhjärtat, men mitt pappahjärta gläds desto mer åt att få vara föräldraledig med min minsta dotter. En av gudstjänsterna som jag har kvar är skärtorsdagens mässa. En av mina predikoförberedelser brukar vara att se på filmklipp på Youtube. Att se hur skådespelarna som gestaltar Bibelns personer väljer att framföra budskapet är intressant. Nu tänker jag faktiskt slå två flugor i en smäll. Nästa vecka börjar påskspel i Vendelsö kyrka för förskoleklasser och klasser. Jag skall gestalta Jesus, så jag tänkte faktiskt samla ihop en del klipp som beskriver skärtorsdagen och lägga dem nedan. Det är blandat både tecknat och spelfilm, men det är intressant med båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar